lørdag den 22. april 2017

Min nye webshop

Jeg har kantet mig rundt om grøden i et stykke tid nu, men med et par kurser i ryggen er det lige ved at gå op i en højere enhed. I løbet af ganske kort tid starter jeg min webshop shio.dk som kommer til at sælge naturfarver til indfarvning af tekstiler og garn i farvebad. Det er i høj grad tanken om miljø og genbrug som har fået mig i gang. De ampuller med farvning af tøj i vaskemaskinen de fungerer udemærket, men de tager ikke hensyn til at gummiringen i vaskemaskinen måske ikke behøver farve, og der er heller ikke så meget hensyn til miljøet - ud over at man også her kan genbruge tekstilerne.

Her er mit forsøg på at redde en silkekjole. Kjolen havde jeg på til min datters barnedåb i december 2008 hvor den desværre fik nogle pletter.

 En rensning kunne ikke redde kjolen som i stedet fik nogle pletter uden farve
 Barken af blåtræ, som er en træsort, er  trods navnet helt fantastisk til at lave flotte lilla farver. Jeg har her puttet 100 gram i en stor gryde. 
 5 liter kogende vand er hældt ud over blåtræet og så er det bare at vente til i morgen.

Så skal kjolen bare bejdses i et bad med alun som den får lov til at ligge i natten over.
Både blåtræ og alun vil være på hylderne i webshoppen når den åbner;0)



https://www.instagram.com/shio.dk/ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Før, efter og nogen indimellem.

Jeg indtog i dag Holmeå Kunstforenings lokaler i Hovborg, for at holde generalprøve på fremtidige workshops. Jeg var lidt sent ude med at ...